معرفی برند های الکتروثامن

معرفی برند هایی که با الکتروثامن همکاری میکنند و فروشگاه الکتروثامن محصولات آن ها را به با برترین کیفیت و بهترین قیمت عرضه میکند.

معرفی برند های الکتروثامن

معرفی برند هایی که با الکتروثامن همکاری میکنند و فروشگاه الکتروثامن محصولات آن ها را به با برترین کیفیت و بهترین قیمت عرضه میکند.

انواع کمیت های الکتریکی

انواع کمیت های الکتریکی

بدون شک میتوان گفت اگر معاملات و مسائل فیزیکی وجود نداشت، دنیای پیشرفته الکتریکی امروز نیز به وجود نمی آید.کمیت های الکتریکی نقش بسزایی در فکت های دنیای الکترونیک دارند . کمیت مقدار در درون الکتریک هستند که قابل اندازه گیری اند و با استفاده از آنها می توان مسائل الکتریکی را حل نمود.در این مقاله ما می خواهیم انواع کمیت های الکتریکی را معرفی و توضیح مختصری در مورد هر کدام از آنها بدهیم تا شما آشناییت لازم را از آن ها پیدا کنید.

کمیت الکتریکی ولتاژ

یکی از مهمترین مفاهیم اولیه در علم الکترونیک، مفهوم ولتاژ است که بدون حضور آن هیچ مداری کار نمی کند.ولتاژ را با حرف انگلیسی( E ) نشان می دهند که ابتدای کلمات (Electromotive force) یعنی نیروی محرکه الکتریکی می باشد.همان نیرویی که به الکترونها انرژی می دهد تا در سیم هادی حرکت کنند.

ولتاژ انرژی الکتریکی است که به صورت بار الکتریکی ذخیره شده است . ولتاژ می تواند به عنوان نیرویی که به الکترون ها فشار وارد می کند تا درون رسانا جاری شود شناخته می شود . هرچه ولتاژ بزرگ تر باشد نیروی وارد شده بر الکترونها بیشتر است و جریان بزرگتری ایجاد می کند . ولتاژ به عنوان انرژی که توانایی انجام کار دارد می توان به عنوان پتانسیل انرژی یا کار مورد نیاز بر حسب ژول که توانایی حرکت دادن الکترون از نقطه ای به نقطه ی دیگر را دارد بیان کرد . سپس اختلاف ولتاژ بین دو نقطه در یک مدار به عنوان اختلاف پتانسیل شناخته می شود که معمولا افت ولتاژ نامیده می شود . اختلاف پتانسیل بین دو نقطه با واحد ولت V اندازه گیری می شود و با نماد v و گاهی اوقات با نماد E نمایش می دهند. برای مقادیر بزرگ یا کوچکتر از واحد ولت از پیشوند های kv = 10 و mv استفاده می شود بعلاوه ولتاژ می تواند منفی یا مثبت باشد. یک ولت اختلاف پتانسیل الکتریکی مورد نیاز است تا یک آمپر جریان الکتریکی در یک مقاومت ۱ اهم ایجاد شود.

کمیت الکتریکی جریان

جریان الکتریکی به جاری شدن بار الکتریکی گفته می‌شود . در یک مدار الکتریکی، بار الکتریکی را، اغلب، الکترون‌ها حمل می‌کنند. همچنین یون‌ها در الکترولیت نیز می‌توانند بار الکتریکی حمل کنند. در پلاسما، یون و الکترون، هر دو، بار الکتریکی حمل می‌کنند.

در دستگاه بین‌المللی یکاها، واحد جریان الکتریکی، آمپر است. یک آمپر، برابر با گذر یک کولن بار الکتریکی در یک ثانیه از یک سطح است. جریان الکتریکی را با آمپرمتر اندازه‌ می‌گیرند.

جریان الکتریکی سبب گرمایش مقاومتی می‌شود؛ که مثلاً به صورت نور در لامپ‌های رشته‌ای پدیدار می‌شود. جریان‌ الکتریکی همچنین میدان مغناطیسی تولید می‌کند که از آن در موتورهای القایی، ژنراتورها و موارد بسیار دیگر استفاده می‌شود. در جریان الکتریکی، ذراتی که بار الکتریکی را حمل می‌کنند، حامل بار نامیده می‌شوند. از آنجا که در فلزات، الکترون‌ها با یک یا ...

برای مطالعه ادامه مقاله انواع کمیت های الکتریکی به سایت الکتروثامن مراجعه نمایید.

تاریخچه اینورتر

حتما اسم اینورتر به گوش شما هم خورده است. غیر قابل باور است که فردی با صنعت برق و تجهیزات برق صنعتی آشنا باشد و اسم اینورتر را نشنیده باشد.اینورتر یکی از مهم ترین تجهیزات برق صنعتی است که کاربرد خیلی خیلی زیادی در صنایع مختلف دارد.میتوان اطهار کرد بدون اینورتر ، تجهیزات برقی نمیتوانست جایگاه امروزی خود را داشته باشند. برای بسیاری از افراد این سوال وجود دارد که فلسفه اینورتر از کجا شروع شده است. در راستای پاسخ به این سوال ما مطلبی تحت عنوان تاریخچه اینورتر تهیه و منتشر کردیم.در ادامه با ما برای پاسخ به این سوال همراه باشید.

اینورتر

ممکن است شما از افرادی باشید که اطلاعات زیادی در مورد اینورتر ندارید.از این رو اجازه دهید ابتدا نگاهی به اینورتر و کاربرد آن در زندگی روزمره انداخته سپس به تاریخچه آن بپردازیم.

با زبان ساده اینورتر یک تجهیز صنعتی به حساب می آید که وظیفه آن کنترل سرعت موتور های سه فاز بدون کاهش قدرت و گشتاور موتور می باشد. اینورتر ها با توجه به نوع خود، میزان بار وارده به موتور را اندازه گیری کرده و متناسب با آن ، به موتور جریان می دهد. در نتیجه این عمل مصرف برق کاهش پیدا میکند که یکی از دلایل اصلی برای استفاده از اینورتر و به ویژه اینورتر تکو می باشد.

علاوه بر این ها اینورتر که یکی از مهم ترین تجهیزات برق صنعتی محسوب می شود، وظیفه دارد جریان مستقیم را به جریان متناوب تبدیل کند. برای مطالعه بیشتر در مورد اینورتر و دیگر تجهیزات برق صنعتی پیشنهاد میکنم مقاله اینورتر چیست؟ را مطالعه کنید. مزایای استفاده از اینورتر در لیست زیر جمع آوری شده است:

  • ذخیره انرژی تا ۵۰ درصد 
  • نبودن شک راه اندازی 
  •  تنظیم کننده سرعت موتور
  • تغییر جهت دور به آسانی 
  • روشن و خاموش نمودن موتور بدون نیاز به قطع و وصل برق 
  • عدم نیاز به دستگاه های کنترل دبی مکانیکی 
  • افزایش عمر مفید تجهیزات برقی 
  • کاهش ضربه های مکانیکی 
  • حفاظت موتور .کنترل از راه دور 
  • برنامه ریزی برای حرکت
  • کار کردن موتور با وجود ولتاژ متغیر و…

از اینورتر به ویژه اینورتر پرتو صنعت میتوان در مواردی همچون آسانسور، پمپ و فن، میکسر ها، اکسترودر ها، نوار های نقاله، دستگاه های ماشینی و… بهره برد......

برای مطالعه ادامه مقاله تحول اینورتر به سایت الکتروثامن,تامین کننده تجهیزات برق صنعتی مراجعه کنید.

آشنایی با تاریخچه برق صنعتی

میتوان ادعا کرد که نیروی برق مهمترین نیرویی است که در دنیای امروز مورد استفاده قرار میگیرد.تمام تحول ها و پیشرفت های روز دنیا در راستای برق اتفاق افتاده است.میتوان گفت دنیا بر مدار تجهیزات برقی می چرخد به طوری که اگر ساعاتی برق کلان شهر ها قطع شود، کشور ها با مشکلات بسیار زیاد و دشواری مواجه خواهند شد.از اولین روزی که به وجود همچین نیرویی پی برده شده تا همین لحظه که شما این مطلب را میخوانید، صنعت برق و تجهیزات برقی در حال پیشرفت بوده و هست.ما در این مقاله قصد داریم به بررسی تاریخچه صنعت برق در دنیا و همچنین تحول آن در ایران بپردازیم.در ادامه با ما همراه شوید.

تاریخچه صنعت برق در جهان

در ابتدا قصد داریم نگاهی کلی به سرگذشت و تاریخچه صنعت برق در جهان بپردازیم که چطور تجهیزات اولیه با استفاده از برق تولید شده اند.

علم الکتریسیته و صنعت برق از تاریخ ۱۷۸۵ میلادی که فردی به نام کولن قانون الکتریسیته ساکن را پیدا کرد و شباهت آن را با قانون جاذبه عمومی نشان داد، آغاز شد.بعد ۱۵ سال یعنی در سال ۱۸۰۰ میلادی ولتا پیل الکتریکی را اختراع کرد و بالاخره در سال ۱۸۷۱ میلادی با اختراع ماشین گرام ، راه تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی باز شد. هرچند با اختراع پیل در سال ۱۸۰۰ میلادی، استفاده های علمی از انرژی الکتریکی و برق مانند تلفن و تلگراف آغاز شد اما شروع استفاده از انرژی پایه ای صنعت برق پس از اختراع ماشین گرام دانست.ماشین گرام را میتوان نوع اولیه ژنراتور ها و موتورهای برقی امروزی که کلیت صنعت برق را تشکیل میدهند،دانست.

باید خدمتتون عرض کنم که اولین مولد برق در حدود ۱۲ سال پس از اختراع ماشین گرام وارد ایران شد که موجب ثبت پایه های صنعت برق امروز شد.

از آنجا که صنعت برق از ابتدای پیدایش تا کنون همواره با موضوع روشنایی همراهی وملازمه داشته است،خالی از فایده نخواهد بود که نگرشی به سیر تکامل فن روشنایی و وقایع شاخص تاریخی در این موضوع داشته باشیم:

  • از اوایل قرن ۱۹ میلادی، استفاده از گاز شهری برای تهیه روشنایی و گرما در کشورهای اروپایی متداول شد.
  • در سالهای دهه ۱۸۷۰ میلادی نفت پالایش و برای مصرف چراغهای نفتی به بازار عرضه شد. (شروع استفاده از این چراغها در ایران،به سالهای پایانی سلطنت ناصرالدین شاه بازمیگردد.)
  • در سال ۱۸۷۸ میلادی، چراغ قوسی اختراع شد که براساس تخلیه الکتریکی بین دو الکترود کار میکرد.
  • در سال ۱۸۷۹ میلادی، ادیسون لامپهای التهابی خلا را اختراع کرد.
  • در سال ۱۸۸۲ میلادی،ادیسون اولین ایستگاه مرکزی تجاری خودرابرای تامین روشنائی دریکی از خیابانهای نیویورک تاسیس کرد.
  • در سال ۱۹۰۷ میلادی با استفاده از رشته تنگستن، بازده نوری چراغ های التهابی به ۸ لومن برای هر وات رسید.
  • در سال ۱۹۱۷ میلادی بازده چراغ های التهابی تا ۱۰ لومن برای هر وات افزایش یافت.
  • در سال ۱۹۳۰ میلادی چراغ های فلورسنت با بازدهی ۵ برابر چراغ های التهابی وارد بازار شد.
  • بالاخره در سالهای اخیر نوع تازه ای از چراغ های فلورسنت با استفاده از مدار الکتریکی و با حجم کم،طیف نوری.....

برای مطالعه ادامه مقاله "تاریخچه برق صنعتی" به سایت الکتروثامن,تامین کننده تجهیزات برق صنعتی مراجعه کنید.

معرفی برند تکو

نیروی برق و تجهیزات برقی نقش بزرگی در دنیای امروز به خود اختصاص داده است.این حقیقت اهمیت شرکت ها و برند های تولید کننده محصولات و تجهیزات برقی را نشان میدهد. از بزرگترین تولید کننده های تجهیزات برقی در دنیا، شرکت تکو است.از این رو در این مقاله به طور اختصاصی برند تکو که گروه الکترو ثامن افتخار همکاری و فروش محصولات آن را دارد،  معرفی و مورد بررسی قرار می دهیم.محصولات تکو نه تنها در کشور تایوان بلکه در سراسر دنیا عرضه شده و مورد استفاده قرار می گیرند به طوری که امروزه کمتر کسی یافت میشود که نام برند تکو را در صنعت برق و برق صنعتی نشنیده باشد.در ادامه با ما برای بررسی برند تکو و محصولات تکو همراه باشید.

تاریخچه برند تکو

ابتدا اجازه دهید نگاهی به تاریخچه شرکت تکو انداخته تا آشناییت اولیه را با این برند تولید کننده تجهیزات برق صنعتی داشته باشیم.

۱۹۵۶ سالی بود که شرکت تکو به طور رسمی شروع به فعالیت کرد.طراحی و تولید لوازم خانگی،موتورهای صنعتی،محصولات اتوماسیون صنعتی،توربین های بادی،تجهیزات برق صنعتی و… از جمله حوزه های فعالیت شرکت تکو میباشد.دفتر مرکزی شرکت تکو در کشور تایوان بوده و محصولات آن با عنوان تجاری تکو در بیشتر کشور های دنیا عرضه می شود.

گواهینامه های شرکت تکو

در این قسمت از مقاله گواهینامه ها و استاندارد هایی که برند تکو در این ۵۰ سال فعالیت خود کسب کرده است، معرفی میکنیم. 

لیست زیر تمام گواهینامه ها و استاندارد های برند تکو را در بر میگیرد:

  • گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001 
  • گواهینامه سیستم مدیریت زیست محیطی ISO 14001 
  • گواهینامه مدیریت کنترل کیفیت ISO 16949 
  • نشان MSI MARK  
  • گواهینامه ارائه در بازار آمریکا و کانادا CSA 
  • گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت و ایمنی محصولات TUV 
  • گواهینامه بین المللی مدیریت ایمنی و سلامت OHSAS 18001.....

برای مطالعه ادامه مقاله "برند تکو" به سایت الکتروثامن تامین کننده تجهیزات برق صنعتی مراجعه کنید.